Friday, February 25, 2011

Assalamualaikum

Assalamualaikum. Its been ages since my last post...I've been preety much occupied with my school works, courses, work loads, commitments, house work, familes etc..etc... and a lot of things happened when i didnt write it...

Byk peristiwa yg telah ku lalui hujung dec sehingga feb ane.. suka dan duka...yg pasti aku sangat2 besyukur kehadrat Allah S.W.T kerana masih memberi ku peluang untuk bernafas dibumiNya ini..Alhamdulilah.. aku telah sembuh dari penyakit yg menimpaku sejak 2 bulan lalu.. amat menyeksakan sehingga terasa yg penyakit ini tidak akan sembuh.. Dugaan sakit yg diakibatkan dari batuk berpanjangan sejak 7 dec 2010 sehingga dua bulan lamanya sehingga awal feb 2011 telah mengakibatkan dada sebelah kiri sakit hingga kebelakang dan tidak mampu membuat byk pergerakan. Sehingga membangunkan diri dari tidur pun amat perit rasanya.. Alhamdulilah sekarang aku telah sembuh sepenuhnya.. Semasa dugaan sakit baru aku terfikir akan nikmat sehat.. Ada aku terbaca jika Alllah memberi sakit kepada seseorang ia adalah bertujuan mengingatkan kita pada nikmat kesihatan. Bila kita sakit, baru terasa nikmat sihat. Kalau kita tak pernah sakit pun, tengok orang sakit sudah boleh membuatkan kita sedar betapa besarnya nikmat sihat...Itu baru nikmat sihat. Belum lagi dihitung nikmat-nikmat yang lain lagi. Dari sekecil-kecil nikmat sehinggalah ke sebesar-besarnya. Alhamdulillah, Semoga kita digolongkan ke dalam golongan yang sering bersyukur.

No comments:

Post a Comment